farhangsara

دانلود پروژه رایگان فرهنگسرا

این پروژه شامل:

پلان طبقات

۴نما

۴برش

فرهنگسرا ساختمانی است که در آن یک یا چند نهاد فرهنگی فعالیت دارند. در فرهنگسراها معمولاً شرایطی برای آموزش امور گوناگون فرهنگی و اجتماعی و همچنین آموزش پیشه‌ها و هنرهای گوناگون مانند نگارگری، کوزه‌گری، خیاطی و جزاینها فراهم می‌شود. برخی از فرهنگسراها کتابخانه و انتشارات ویژه خود را نیز دارا هستند. در ایران تا امروز بیشتر فرهنگسراها در شهر تهران و چند شهر دیگر مانند اصفهان برپا شده‌اند و معمولاً کوشیده شده برای هر منطقه شهرداری یک فرهنگسرای بزرگ ترتیب داده شود. برخی از فرهنگسراها بجز پوشش دادن منطقه خود به فعالیت‌های فرامنطقه‌ای نیز می‌پردازند. بسیاری از فرهنگسراها ویژه‌کار (تخصصی) اند یعنی فعالیت خود را گرد یک گروه یا یک محور کاری کرده متمرکز می‌سازند.

فرهنگسراها برپایه شیوه فعالیت به یکی از محورهای سه گانه شخصیت (کیستی)، محتوا (درونمایه) و نهاد می‌پردازند:

فرهنگسراهای شخصیت محور، عبارت‌اند از فرهنگسراهای کودک، نوجوان، جوان، دانشجو، دختران، بانو، و سالمند. فرهنگسراهای محتوا محور، عبارت‌اند از: اندیشه، قرآن، انقلاب،فرهنگسرای مجازی، پایداری، هنر، ملل، قانون، تیره‌ها (اقوام)، ورزش، ماه بهمن، کار، دانش‌ها، تندرستی، طبیعت، و فناوری اطلاعات. فرهنگسراهای نهاد محور، عبارت‌اند از خانواده، مدرسه، و شهر.

فرهنگسرای خاوران یکی از فرهنگسراهای فعال در شهر تهران است.
فرهنگسرای خاوران

نخستین گام برای احداث فرهنگسرای خاوران در بهار ۱۳۷۲ برداشته شد و از دوازدهم تیر ۱۳۷۲ نیز آغاز به کار کرد. این فرهنگسرا عمدتاً به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و جوانان جنوب شرقی تهران تأسیس شده و از بزرگ‌ترین مراکز وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

اینو هم ببین !  بیمارستان 60 تخت خوابه

هم اکنون فرهنگسرای خاوران (جوان) یکی از بزرگ‌ترین مراکز فرهنگی کشور محسوب می‌شود. این فرهنگسرا دارای مساحتی بالغ بر ۸۳۰۰۰ متر مربع و زیر بنای ۲۴۰۰۰ متر مربع است و در چهار بخش ساختمان اداری، بازارچه فرهنگ و هنر (به صورت رو باز در وسط محوطه)، ساختمان مرکزی، علوم و فنون و شهر بازی، انجام فعالیت‌های متنوعی را برای عموم، به ویژه جوانان و نوجوانان میسر کرده است.

فعالیت‌های فرهنگسرا نیز به چهار گروه هنری، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی تقسیم شده است. در بخش هنری امکانات متفاوتی از جمله تالارها و نگارخانه‌ها در اختیار مردم منطقه است. تالارهای این بخش شامل تالار فرهنگ با ظرفیت اجتماعات با ظرفیت ۱۰۰ نفر، سوم خرداد با ظرفیت ۳۰۰۰ نفر و سالن فرهنگ با ظرفیت ۲۰۲ نفر، سالن شهید مطهری با ظرفیت ۳۵۰ نفر و تالار روباز اجتماعات با ظرفیت ۵۰۰ نفر است.

  • 1,758 بازدید

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

adsads