۷ مستند طراحی و اسیکس

۷ مستند طراحی و اسیکس سانتیگو کالاتراوا ، مهندس هنرمند معمار ، کسی که بلند پروازیهای شاعرانه ساختمانها و پل هایش کوله باری از تحسین بین المللی را به همراه داشته است . در دوم دسامبر امسال منتخب هیئت AIA جهت دریافت مدال طلا شد . این مدال بزرگترین افتخار این موسسه است که به شخصی اعطا می شود .دریافت مدال طلا یعنی تصدیق و برسمیت شناختن شخصی است که او کاری با پشتوانه با معنی که بیشترین تاثیر ماندنی را بروی تئوری و عمل را در معماری داشته است .کالاتراوا این هدیه را به همراه مدال از موسسه معماری آمریکا در یازدهم فوریه ۲۰۰۵ در محل ساختمان موزه بین المللی در واشنگتن DC دریافت داشته که این خود تاکیدی بر هنر معماری وی می باشد . 

7 مستند طراحی و اسیکس

۷ مستند از طراحیها و اسکیس های سانتیاگو کالاتراوا | ۲۳ مگابایت | فرمت wmv

مشخصات

نام                         : سانتیاگو کالاتراوا بایس
تاریخ تولد               : ۲۸ ژوئیه ۱۹۵۱ میلادی (سن:۵۹ سال)
محل تولد                : حومهٔ شهر والنسیا
ملیت                     : اسپانیایی

 فعالیت ها

پروژه‌های معروف  : برج ۱۵۰ طبقه‌ای شهر شیکاگو به نام «منار شیکاگو»
موزهٔ علوم و هنر شهر والنسیا در اسپانیا….وی پس از نشست هیئت AIA گفت وقتی این خبر در زوریخ و از طرف مدیر ایوژنس هاپکینز به من رسید گفتم ” شگفت آور است . متشکرم . من خیلی احساس افتخار می کنم ” و در هنگام دریافت جایزه گفت (( من سعی خواهم کرد در این سطح افتخار برای باقیمانده مسیر زندگی ام بمانم و به شما افتخار می کنم و به کارم .) چ

7 مستند طراحی و اسیکس

ظرافت و سادگی

سانتیگو کالاتراوا در والنسیای اسپانیا در سال ۱۹۵۱ متولد شد . او تحصیل هنر را از ۱۷ سالگی آغاز کرد و از سال ۱۹۸۱ کارهای معماری خود را پس از تکمیل تحصیلات ، در زوریخ بصورت تخصصی آغاز کرده است .فرمها و عناصر شاعرانه معماری کالاتراوا در سراسر گیتی شناخته شده و تحسین برانگیز است . همچنین در کار اخیر طراحی کلیسا مانند مرکز تجارت جهانی قطب حمل و نقل که با بودجه ۲ بیلیون دلاری در فضای بازی طراحی شده و ارتباط و هارمونی مناسبی که با ترنها ، مسافرین برون شهری و خطوط ترن زیرزمینی دارد مشابهت زیادی به سایت این مرکز تجارتی داده است .

سازه های پربازدید

از طرف دیگر در سال ۲۰۰۴ ، میلیونها نفر از هارمونی خلق شده در المپیک بازیهای تابستانی در آتن به خاطر طراحی جامع و زیبای کالاتراوا ، و به خاطر طراحی تماشایی استادیوم المپیک و مجموعه آن، وی را تحسین کردند. از جمله کارهای اخیر برجسته کالاتراوا طرح توسعه موزه هنری میلواکه که از سال ۲۰۰۱ کار ساخت آن آغاز شده است می باشد که این نخستین ساختمان وی در آمریکا است. همچنین فرودگاه سوندیکا و بیلبو در سال ۲۰۰۰ و پل جیمز در دوبلین در سال ۲۰۰۳ و تالار کنفرانس تنریفه در سانتاکروز و جزیره قناری در سال ۲۰۰۳ و چندین پل زیبای دیگر در نقاط مختلف جهان .

آخرین ساخته ها

آخرین ساخته کالاتراوا ساختمان هنرها و علوم در شهر والنسیا می باشد . همچنین وی در حال حاضر مشغول طراحی مرکز سمفونی آتلانتا می باشد.
او دو بار در سال ۲۰۰۴ و در سال ۲۰۰۲ کاندیدای دریافت جوایز AIA شده بود و در باره معرفی وی آقای ادوارد کورت مدیر برگذاری FAIA نوشت (( سانتیگو کالاتراوا تجلی مجسمی از درک مهندسی در زمینه معماری است و اینکه کارهایش مشابه موسیقی به موزونی ای همچون یک ارکستر می باشد . معماری او محظوظ کننده و الهام دهنده معانی جدیدی است که هر زمان پس از دیدار به ما نشان می دهد . )). همچنین کمیته نوشت (( کار سانتیگو کالاتراوا جستجوی ماهیت هستی در معماری است .) ).

7 مستند طراحی و اسیکس

۷ مستند طراحی و اسیکس

 

اینو هم ببین !  پروژه هتل

در هر حال معماری وی الهام بخش و بیان کننده انرژی روح انسان و توسعه تخیل بشری است که ما را دلشاد و شگفت زده کرده و کار او که به شکل تندیسی با ساختار دینامیک که نشاندهنده روح انسانی در خلق محیطی برای زندگی ، بازی و کار ماست .

مشخصات فردی

کالاتروا این بومی اهل والنسیای اسپانیا ،کسی است که با گذشته غنی معماری قرون وسطی ای که به او به ارث رسیده ، در واقع آموزاننده رسمی آن دوران می باشد . او در زمان نوجوانی وقتی که اسپانیا در دیکتاتوری به سر می برد برای آسایش از محدودیت سفر کرد و این مسئله به او اجازه داد که مطالعاتش را در پاریس و سوئیس همچون یک بورسیه ادامه دهد . او فوق لیسانس خود را از والنسیا و دکترا را از ETH زوریخ دریافت کرد .
کالاتراوا نخستین دفتر خود را در زوریخ تاسیس کرد که خیلی زود تحسین همگان را در طراحی پل برانگیخت . او کار خود را با طراحی پل باخ درودا و در سال ۱۹۸۴ برای بازیهای المپیک بارسلونا شروع کرد .
از جمله شاهکارهای او در پل سازی ، پل زیبای آلامیلو در سال ۱۹۹۲ و پل بیلبائو در سال ۱۹۹۷ و پل آلامدا در سال ۱۹۹۵ می باشد . تاسیس دومین دفتر وی در پاریس در سال ۱۹۸۹ همزمان با طراحی ایستگاه فرودگاه لیون بود که در سال ۱۹۹۴ تکمیل و به بهره برداری رسید . همزمان با این کار او عمارت BCE را در تورنتو طراحی کرد . سومین دفتر او در والنسیا در سال ۱۹۹۱ با شروع کار بروی شهرک علم و هنر که یک مجموعه کامل فرهنگی است تاسیس شده است .
برای دیدن مطالب مشابه به آدرس روبرو فراخوان ساماندهی و نورپردازی میدان مشق مراجعه کنید.   وب گاه رسمی        :   www.calatrava.com

اینو هم ببین !  نمونه راندو

حجم : ۲۳ مگابایت

دانلود (لینک مستقیم ۱) —————-  دانلود (لینک مستقیم ۲) ————– دانلود (لینک غیر مستقیم )

پسورد :  www.cad30ty.com

مشخصات

دانـــــلود

گزارش نسخه جدید گـزارش خرابی لینـک مشاهده QR
[star_rating themes="flat" id="68"]
  • 3,019 بازدید

برچسب ها

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

17 پاسخ به “۷ مستند از طراحیها و اسکیس های سانتیاگو کالاتراوا”

  1. عدنان گفت:

    ارسال مطالب به ایمل بنده

  2. eses گفت:

    khobe alie age mishe baram clip mail conid ba tashakor

  3. tarahi گفت:

    لطفا به ایمیلم ارسال کنید.متشکرم

  4. آینده روشن است گفت:

    پس لینکش کو؟؟

  5. sara گفت:

    خیلی خوب بود مخصوصا مستندات کالاتروا…مرسی

  6. ايوب گفت:

    عالی بودز اکه ممکنه براتون به جی میلم سنى کنین ممنون

  7. علي گفت:

    با سلام اگر ممکنه به ایمیلم بفرستید

  8. نوید گفت:

    با سلام اگر ممکنه به ایمیلم بفرستید

  9. maede گفت:

    با سلام اگر ممکن به ایمیلن ارسال کنید با تشکر

  10. sayna گفت:

    با سلام اگر ممکن به ایمیلن ارسال کنید با تشکر

  11. pouya گفت:

    kheyli aliii bod veryyyyy veryyy veryyyyy gooooood

  12. pouya گفت:

    جهت انجام کلیه کار های معماری :اوتوکد با این شماره تماس بگیرید (به دلیل تبلیغات قسمتی از نظر حذف شد)

  13. سایت مزخرفی است باتشکر

    • admin گفت:

      خوشحال میشیم اگه لطف کنید و نقاط ضعف سایت ما را به ما گوش زد کنید.
      با تشکر از حضور گرم شما.

  14. شوخی کردم چرا مدیر سایت ناراحت میشید.

  15. vajihe گفت:

    با سلام لطفا به ایمیلم ارسال کنید.ممنون.

  16. mojgan گفت:

    kh kh khob bod

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

adsads