نقش معماری در بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان { ۵۴ اسلاید }

 

ایران از کشورهای دارنده مقام است که بیشترین سرانه مصرف انرژی را درجهان دارد که البته مایه افتخار نیست . زیرا که همین میزان انرژی می تواند در گردش چرخ های اقتصادی کشور نقش موثر و سازنده ای را ایفا کند.
آیا نسل امروز برای خود این حق را قائل است که این چنین به بدنه اقتصاد کشور ،محیط زیست و حیات نسل های آینده آسیب وارد کند ؟

naghsh memari dar behine sazi masraf enerji

بر اساس آمار موجود بین ۴۰ تا ۴۵ درصد انرژی که در کشور مصرف می شود، مربوط به واحد های مسکونی ،اداری و خدماتی است . بخش اعظم انرژی در خدمت مسکن است ۰و متولیان ساخت و ساز در کشور بیشترین مسئولیت را در جهت بهبود وضعیت و استاندارد کردن مصالح و به روز کردن سیستم های ساختمانی دارند. استفاده از فناوری هایی که بالاترین کار آیی را درحفظ انرژی و منابع طبیعی داشته باشند می بایست مورد حمایت قرار گیرد . به نظر می رسد با روش های سنتی ساخت و ساز تقریباً این کار غیر ممکن است . رشد جمعیت کشور و نیاز به سالانه ۱/۵ میلیون واحد مسکونی عرصه ساخت و ساز کشور را از محدوده تفکر سنتی خارج کرده و نیازهای خود را می طلبد به روش های سنتی ، اگر هم امکان صرفه جویی در کاربرد انرژی وجود داشته باشد ، مبالغی را به هزینه ساخت اضافه خواهد کرد که قابل توجیه نیست به عنوان مثال چنانچه بخواهید دیواره های بیرونی و داخلی یک واحد مسکونی را ایزوله کنیم که معمولاً نمی کنند باید هزینه ای اضافه بپردازیم ، حال آن که در ساخت و ساز صنعتی کاربرد مصالح استاندارد این مهم قبلاً امکان پذیر گشته است . مواد لازم در جلو گیری از تبادل حرارت در لایه های مصالح پیش بینی شده و به نوعی صرفه جویی پیش از اجراء انجام گرفته است. اگر ما بتوانیم در ساخت و ساز صنعتی به رقمی در حدود ۳۰ % در صرفه جویی انرژی دست پیدا کنیم ( که دور از واقعیت هم نیست ) در واقع درصد بالایی به پیشرفت صنعت کشور از این طریق کمک کرده ایم و چنانچه این میزان را در ۴۵ % انرژی مصرفی واحدهای مسکونی ضرب کنیم به توانی فوق العاده دست یافته ایم.

اینو هم ببین !  ساختار عمومی گالری ها

 

خرید این محصول :

  • 1,645 بازدید

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

adsads