کدسیتی | پروژه معماری, دانلود پروژه ساختمان, پایان نامه معماری, معماری, دتایل, معمار, رساله, مطالعات, برنامه فیزیکی, پلان, نرم افزار معماری, آموزش, سه بعدی

ads

سبدخرید

  • سبد خریدتان خالی است.

تبلیغات متنی

مدیر تبلیغات 09376431633

حذف نقاط موقت بر روی صفحه نمایش اتوکد هنگام ترسیم برای همیشه

آموزش حذف نقاط موقت بر روی صفحه نمایش اتوکد هنگام ترسیم برای همیشه

شاید زیاد به این مورد برخورد کرده باشید که در هنگام ترسیم مشاهده می شود نقاط موقت بر روی صفحه نمایش به وجود آمده است که مزاحم طراحی می شود  با حرکت دادن صفحه و یا دستورredrow  از بین میرود که در اصطلاح (blip) گفته می شود.

 

برای آموزش به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

 

 

 

 

 

برای غیر فعال کردن این خصیصه  در خط فرمان Blipmode. را تایپ نموده و enter را می زنیم و سپس off را وارد می کنیم . از این به بعد دیگر نقاط را نخواهیم دید.
این علامت‌ها که غالبا با اجرای برنامه‌های لیسپ مختلف ظاهر می‌شوند و دیگر ول‌کن شما نیستند، با یک دستور regen یا حتی یک pan یا zoom ساده از بین می‌روند.
در نسخه‌های قدیمی اتوکد به سادگی دستور blipmode را اجرا می‌کردیم و با انتخاب زیردستور Off از شر به‌علاوه‌ها راحت می‌شدیم. اما در نسخه‌های جدید (حداقل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ که شخصا امتحان کرده‌ام) این دستورات دیگر کار نمی‌کنند. درواقع وقتی blipmode را تایپ می‌کنید، با پیغامی روبرو می‌شوید که اعلام می‌کند اتوکد چنین دستوری را نمی‌شناسد. در این شرایط می‌توانید

blipmide. و یا blipmode_. استفاده کنید تا دستور اجرا شود.
استفاده کنید. به این ترتیب با افزوده شدن یک “.” یا یک “_” یا هر دو، دستور گم شده به راحتی پیدا شده و شما از شر بلیپ‌ها خلاص می‌شوید. اما چرا؟؟

پوسته‌های یک دستور

اصل داستان این است که دستورات اتوکد می‌توانند نسخه‌های متفاوتی داشته باشند. هسته اصلی اتوکد یک دستور اولیه مانند LINE را تعریف می‌کند. اگر استفاده‌کننده از نسخه‌ای با زبانی غیر از انگلیسی استفاده کند، Language Pack یا بسته زبان یک دستور با املا و پیغام‌های متفاوت برای کشیدن خط ایجاد می‌کند. به عبارتی دستور اصلی را در لفافه‌ای به زبان مورد نظر کاربر می‌پیچد. حال اگر کاربر به شیوه‌ای (مثلا برنامه‌های لیسپ) تغییر جدیدی در دستور LINE به وجود آورد، لایه‌ای دیگر به دور دستور اصلی کشیده می‌شود. حال در برخی موارد ممکن است این لایه‌ها با هم تداخل کرده یا حتی دستوراصلی را غیرفعال کنند. در این صورت شما می‌توانید از پیشوندهای دستورات برای رسیدن به دستور اصلی استفاده کنید.

پیشوندهای دستورات اتوکد

اول : زیرخط “_”

افزودن زیر خط به دستورات باعث می‌شود که اتوکد از نسخه ترجمه شده دستور صرف‌نظر کرده و نسخه اصلی انگلیسی را اجرا کند. به عنوان مثال LINE_ همواره نسخه انگلیسی دستور line را با پیغام‌های انگلیسی اجرا می‌کند.

دوم: نقطه “.”

افزودن نقطه به ابتدای یک دستور باعث می‌شود که اتوکد از شخصی‌سازی‌های انجام‌شده توسط کاربر روی دستور صرف‌نظر کند. مثلا اگر کاربر دستور offset را با لیسپ به گونه‌ای تغییر داده باشد که کپی را در دو طرف شیی ایجاد کند، با افزودن نقطه و تایپ OFFSET. دستور اصلی و آشنای offset به همان شیوه معمول اجرا خواهد شد.

سوم: منفی “-“

در نهایت افزودن منفی به ابتدای دستورات باعث می‌شود که به جای نسخه گرافیکی، نسخه متنی و خط فرمانی دستور اجرا شود. مثلا تایپ BLOCK- باعث می‌شود که دستور بلوک تمام اطلاعات مورد نیازش را در خط فرمان بپرسد و پنجره‌ای نشان داده نشود. این کار به خصوص به درد کسانی می‌خورد که قصد نوشتن اسکریپت‌ها (فایل‌های scr) یا برنامه‌های لیسپ را دارند.

 

دانـــــلود

    • 104

    برچسب ها

    مطالب پیشنهادی ما

    دیدگاه های شما

    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    adsads
    
    سوالی دارید؟ آنلاین بپرسید

    پیام یا سوال خودتون رو بزارید در اولین فرصت پاسخ میدیم .

    چطور میتونم به شما خدمت کنم ؟

    Click ENTER to chat