p098765456789oiu

فراخوان مقاله:
کنفرانس ADCA از دانشجویان و اساتید حوزه معماری و شهرسازی دعوت می نماید تا تحقیقات و پژوهش های خود را به کنفرانس ملی روشهای پیشرفته طراحی و ساخت در معماری زمینه گرا که در تاریخ ۱۶و۱۷ مهر ماه سال ۹۳ در شهر تبریز برگزار می گردد در محور های اصلی که در ذیل معرفی شده اند ارسال نمایند. شرکت کنندگان در این کنفرانس از سخنرانی معمار برجسته و برنده جایزه پریتزکر۲۰۱۳ آقای تویو ایتو بهره مند خواهند شد . تم اصلی کنفرانس روشهای پیشرفته طراحی و ساخت در معماری زمینه گرا می باشد و علاقمندان می توانند چکیده مقالات خود را حداکثر تا تاریخ ۱۵ خرداد ماه ۹۳ به آدرس دبیر خانه و یا به ایمیل paper@eetcc.ir در فرمت های ارائه شده ارسال نمایند. عنوان ایمیل ارسالی از سوی شرکت کنندگان بایستی به شکل : “Abstract_ADCA_2014_your name” باشد . چکیده مقاله که در این مقطع فرستاده می شود باید:
در موضوعات کنفرانس بوده و به صورت خلاصه مطالب ارائه شده در مقاله اصلی را ارائه دهد. چکیده مبسوط می بایست شامل بخشهای اهمیت و ضرورت، روش پژوهش، نوآوریها و دستاوردهای احتمالی یا بدست آمده پژوهش باشد؛ تعداد کلمات چکیده مبسوط نباید از ۵۰۰ کلمه تجاوز نماید ؛ متن چکیده در این مقطع میتواند به هر دو زبان فارسی یا انگلیسی نوشته شود.
ارسال کننده مقاله بیوگرافی مختصر از موضوع تخصصی فعالیت خود را در ۵۰ کلمه در فایل word مجزا ارسال نماید . مقالات پس از داوری به سه شکل ارائه شفاهی و پوستر و چاپ در کتاب در کنفرانس پذیرش خواهند شد که مقالات شفاهی و پوستر در پانل های موازی و به زبان انگلیسی ارائه می گردند. چکیده مقالات پذیرفته شده در هفته اول تیر ماه از طریق سایت کنفرانس معرفی می گردند.
چکیده نهایی که همراه اصل مقاله فرستاده می شود می بایست خلاصه تر بوده از ۳۰۰ کلمه بیشتر نباشد. نویسندگان موظفند چکیده مبسوط را فقط به زبان انگلیسی و کمتر از ۵۰۰ کلمه ارائه دهند. اصل مقاله میتواند به زبان فارسی باشد . لازم به یادآوری است زبان ارائه شفاهی مقالات در کنفرانس انگلیسی خواهد بود.
برای آن دسته از مقالاتی که برای چاپ در نشریه پژوهشی انتخاب میگردند لازم است متن کامل مقاله به زبان انگلیسی باشد. به نویسندگان مقالات فارسی برگزیده فرصت تهیه و ارسال مقاله به زبان انگلیسی داده خواهد شد.

محور های همایش:
۱- روشهای پیشرفته طراحی زمینه گرا در معماری
Advanced Context-oriented Design Methods in Architecture
۱-۱- زمینه گرایی: تعاریف و رویکردها و جایگاه آن در معماری پیشرفته
Contextualism: Concepts & Approaches in New Architecture
۱-۲- انواع روشهای پیشرفته طراحی زمینه گرا ، روند شکل گیری فرم
Advanced Design Methods, Forming Process
۱-۳- طراحی با کامپیوتر و زمینه گرایی در معماری
Computer Aided Design & Contextualism
۱-۴- روشهای پیشرفته درطراحی رویکرد زمینه گرایی اقلیمی
Advanced Methods in Climatic context-oriented architecture
۱-۵- منطقه گرایی در طراحی شهری
Context-oriented urban design

۲- روشهای پیشرفته ساخت در معماری زمینه گرا
Advanced Method of Construction in Context-oriented Architecture
۲-۱- تکنولوژیهای بوم محور، روشهای برآمده از ساخت و ساز سنتی
Local technology on the basis of Traditional Construction
۲-۲- سازه های طبیعی، ساختارهای منطبق یا سازگار با طبیعت
Natural Structure, Adaptable Structure
۲-۳- مصالح نوین و منطبق با اصول زمینه گرایی، بهره گیری از مصالح بازیافتی در ساخت و ساز
New Materials, Utilizing Recycled material in construction
۲-۴- روشهای بازسازی و مقاوم سازی زمینه گرا
Context-oriented Retrofitting & Rebuilding Methods
۲-۵- تصور و طراحی ساخت و ساز های آینده
Imaginations of Future Designs and Constructions

سخنرانان کلیدی:
تویو ایتو (Toyo Ito)
تویو ایتو Toyo Ito، یکی از خلاق‌ترین و تأثیرگذارترین معماران حال حاضر جهان، از جمله معمارانی است که در آثار خویش، همواره در جست‌وجوی شیوه‌های نوین و تکنولوژی‌های جدید برای پیوند میان تکنولوژی، طبیعت و معماری می‌باشد .
تویو ایتو در سال ۱۹۴۱ در ژاپن به دنیا آمد و در سال ۱۹۶۵ تحصیلات معماری خود را در دپارتمان معماری دانشگاه توکیو به پایان رساند. او در سال ۱۹۷۱، بعد از چهار سال کار در دفتر معماری kiyonori kikutake، دفتر معماری خود را با عنوان (urbot) urban robot تأسیس کرد که بعدها در سال ۱۹۷۹ به تویو ایتو و همکاران (toyo ito & associates) تغییر نام داد. تویو ایتو استاد مدعو دانشگاه کلمبیای نیویورک، استاد افتخاری دانشگاه شمال لندن و عضو افتخاری AIA بوده است. او در طی دوران فعالیت حرفه‌ای خود جوایز متعددی را کسب کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به جایزه بنیاد معماری ژاپن برای پروژهsilver hut در سال ۱۹۸۶، جایزه هنری mainrich برای طراحی موزه yatsushiro در سال ۱۹۹۲، جایزه طلایی بهترین طرح ژاپنی در سال ۲۰۰۱ ، مدال طلای سلطنتی انگلستان در سال ۲۰۰۶ و معتبرترین جایزه معماری جهان (Pritzker) در سال ۲۰۱۳ اشاره کرد .در سخنرانی دریافت این جایزه، ایتو توضیح داده است که برای او ” وظیفه ی معمار اینست که مردم را از چارچوب های محدود و معمول رها کند و فضاهایی ایجاد کند که در آن احساس راحتی و امنیت نمایند و به درجه ای از آزادی برسند.”
مدل معماری بدون سازه پروژه سندای مدیاتک (Sendai MediaTheque)، ایتو را به جهان شناساند و او را رهبر جریان معماری امروز کرد؛ در این ساختمان تمام تکنیک های «هندسه منحنی»، «سبک و روشن بودن»، «ناپایدار، لحظه ای بودن» را می توان به یکباره دیدآنچه این اثر را از آثار دیگر متمایز میسازد. در مدل معماری ایتو، هسته مرکزی (core) لولهای (tube) است که نور را از خود عبور میدهد و هوا را حمل می کند، وسیله است برای «گذار». در سندای مدیاتک حتی الامکان اجسام (سازه) حذف شده وبا فعلی مانند «گذار» نور و هوا، مدل «معماری بدون سازه» به نمایش گذاشته شده است. مدلی که ایتو برای معماری ارائه داده را شاید بتوان به عنوان مدلی برای فضا دانست. این شاهکار معماری جهان توانست زلزله ای با بزرگای ۹ را در ۱۱ مارس ۲۰۱۱ شهر سندای ژاپن با کوچکترین آسیب پشت سر بگذارد و در حال حاضر به عنوان یکی از سازه های شاخص و مقاوم در برابر زلزله در جهان شناخته می شود . از ان پس تیو ایتو بخشی از زمان خود را وقف اجرا و آموزشِ طراحی پروژه های مقاوم در برابر زلزله در سراسر ژاپن نموده است، از نمونه های موفق آن می توان به طرح توسعه مرکز قربانیان سونامی و زلزله در شمال ژاپن اشاره کرد.

اینو هم ببین !  معماران سینما

ریچی میاکه (Riichi Miyake)
متولد ۱۹۴۸ در ژاپن . پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه توکیو در سال ۱۹۷۲ ، تحصیل در دانشکده هنرهای زیبای پاریس را در سال ۱۹۷۹ به اتمام رساند و موفق به دریافت درجه دکترای مهندسی معماری شد . پس از سالیان اشتغال به عنوان پروفسور در دانشکده فنی شیبائورا ، دانشگاه لیج ، دانشگاه کی ئو ، هنرستان ملی هنر و صنعت پاریس ، هم اکنون نائب رییس دانشگاه زنان فوجی در ساپوروی ژاپن است . تخصص او تاریخ معماری ، مرمت میراث فرهنگی و شهرسازی است . او به عنوان نایب رییس انجمن فنون صنعتی فرانسه و ژاپن در بسیاری از فعالیت های پیوند دهنده ژاپن و فرانسه دخیل بوده است . آقای میاکه در طراحی و مدیریت شهری یوکوهاما ، هلسینکی ، شنگ یانگ(چین) ، مکله(اتیوپی) و … فعالیت داشته است . از آثار منتشره او می توان از “تصویر پایان یک قرن” ( چاپ کالینز ، لندن ۱۹۸۸ ) و “سرشتن فرهنگ ، خلق فرهنگ” (انتشارات کاجیما توکیو ۲۰۰۵) نام برد .

داراب دیبا
داراب دیبا متولد سال۱۳۲۰ تهران است.او دانش آموخته رشته معمارى از دانشگاه ژنو و آکادمى سلطنتى هنرهاى زیباى بلژیک است.استاد دانشکده هنرهاى زیبا دانشگاه تهران، استاد مدعو دانشکده هنرهاى زیبا پاریس و دانشگاه ام.آى.تى هاروارد، مسئول بخش دکتراى معمارى دانشگاه تهران، تدریس تئورى معمارى معاصر جهان و ارزیابى و معرفى معمارى معاصر کشورهاى اسلامى در قالب نقدهاى تطبیقى در دانشگاه‌هاى ایران و خارج از کشور، مشاور وزارتخانه‌هاى فرهنگ، مسکن و شهرسازى و امور خارجه، حضور در هیئت‌هاى داورى طرح‌هاى مختلف ملى و بین‌المللى، عضو هیأت داوران اصلى جایزه معمارى آقاخان (ژنو ۲۰۰۱)، طراحى و اجراى آثارى چون سفارت ایران در برلین، که این یکى به خاطر پیوند میراث فرهنگى با معمارى معاصر در کتاب دانشگاه برلین به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده است، از جمله فعالیت‌های این هنرمند معمار محسوب می‌شوند. همچنین دریافت جایزه وزارت مسکن و شهرسازى و ریاست جمهورى در معمارى به خاطر طراحى و مدیریت در پروژه مسکن ارزان قیمت براى کارکنان دانشگاه‌هاى علوم پزشکى تهران، هدایت کارگاه‌هاى طراحى و فعال در کنفرانس‌ها و سمینارهاى داخلى وبین‌المللى، عضو رابط هیأت تحریریه چندین مجله بین‌المللى معمارى و سردبیری مجله معمارى و شهرسازى، نگارش کتاب‌هایى چون معمارى معاصر ایران (ژنو ۲۰۰۴)، خانه‌هاى سنتى اصفهان (پاریس ۲۰۰۱)، معمارى مساجد معاصر کشورهاى اسلامى (لندن ۱۹۹۵) و اصول طراحى معمارى (تهران ۱۳۶۹) از دیگر مواردی هستند که در کارنامه دیبا ثبت شده اند.این معمار، طراح و نقاش از سال ۱۳۴۸ کارشناس وزارت فرهنگ و آموزش عالی و وزارت مسکن و شهرسازی و برگزارکننده نمایشگاه‌های انفرادی و جمعی در ایران و خارج از کشور، در زمینه‌های نقاشی، عکاسی و معماری نیز بوده است.

اینو هم ببین !  نشست بازخوانی حافظه و هویت در معماری یادمانی ایران

فرهاد احمدی
وی در سال ۱۳۴۸ خورشیدی به دانشکده هنرهای زیبای، دانشگاه تهران وارد شد و در سال ۱۳۵۶ از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.
وی از جمله معماران معاصر ایران به شمار می‌رود که طرح‌های خود را با گرایش آکادمیک و مبتنی بر اصول نظری تبیین شده‌ای طراحی می‌نماید و با تاکید بر زمین مداری و پیوند محیط با فضا، معماری خاصی را پدید آورده‌است. به طور کلی فرهاد احمدی در طی دو دهه گذشته در کنار آموزش معماری و مسئولیت‌های دیگر حدود سی طرح ارائه کرده‌است، که اغلب آنها در حد ملی بوده و مضمون فرهنگی داشته‌اند.فرهاد احمدی از سال ۱۳۶۰ عضو هیئت علمی دانشکده معماری و شهرسازی شهید بهشتی است.
موقعیتهای ملی و بین المللی
سال ۱۹۹۸ به عنوان معمار منتخب از آسیا درBIANUAL-ROROS معماری در نروژ به دلیل طراحی مرکز فرهنگی دزفول
سال ۱۹۹۸ – سخنرانی در دانشکده‌های معماری BERGAN & TORNDHIEM
سال ۲۰۰۲ – به عنوان معمار منتخب از ایران در BIANUAL-GOLF معماری در امارات – دوبی در رابطه با هویت و معماری نوین و معرفی طرح‌ها (مایکل هاپکینز از انگلیس، آرتا سوزوکی از ژاپن، ایو مونو از فرانسه و نادر اردلان از کویت دعوت شده بودند)
سال ۲۰۰۷- سخنرانی در سمینار UNESCO در پکن – چین در مورد GENTRIFICATION در بافتهای تاریخی و توضیح طرح جنوب میدان نقش جهان (PROPOSAL برگزیده از ایران که موجب مشارکت مالی آن سازمان با شهرداری اصفهان گردید)
سال ۱۳۸۶- دریافت نشان و لوح زرین برای رتبه اول طراحی ابنیه دولتی و عمومی (طرح‌­های ملی)- (برای چهار طرح ساخته شده سفارت ایران در سئول، کره جنوبی – مرکز فرهنگی اصفهان – مرکز فرهنگی دزفول و مرکز نمایشهای آئینی تهران) در اولین همایش ملی و مسابقه معماری و طراحی شهری، (جشنواره شیخ بهائی) توسط وزارت مسکن و شهرسازی

کمیته علمی
بترتیب بر اساس حروف الفبا :
آذری، رحمان- استادیار دانشگاه تگزاس
اسلامی ، سید غلامرضا – دانشیار دانشگاه تهران
ایزدی ، سعید – معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا
اخلاصی ، احمد – استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران
بلالی اسکویی ، آزیتا – استادیار دانشگاه هنر اسلامی تبریز
بمانیان ، محمدرضا – استاد دانشگاه تربیت مدرس
تهرانی ، فرهاد – دانشیار بازنشسته دانشگاه شهید بهشتی
حق پرست ، فرزین – استادیار دانشگاه هنراسلامی تبریز
خاکزند ، مهدی – استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران
راهب ، غزال – عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی
زمانی ، بهادر – استادیار دانشگاه هنر اصفهان
شقاقی ، شهریار – دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر
طاهباز ، منصوره – دانشیار دانشگاه شهید بهشتی
طلیسچی ، غلامرضا – استادیار دانشگاه بوعلی سینا همدان
عراقچیان ، محمدرضا – استادیار دانشگاه بوعلی سینا همدان
علی الحسابی ، مهران – استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران
علیتاجر ، سعید – استادیار دانشگاه بوعلی سینا همدان
عینی فر، علیرضا- دانشیار دانشگاه تهران
فلاح ، آرش – دانشگاه ازاد اسلامی واحد ارومیه
کریمی مشاور ، مهرداد – استادیار دانشگاه بوعلی سینا همدان
محمد زاده ،رحمت- دانشگاه تبریز
معظمی،منوچهر – استادیار مرکز تحقیقات راه و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی
مفیدی شمیرانی ، سیدمجید – استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران
مهدیزاده سراج ، فاطمه – دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران
میرغلامی ، مرتضی – استادیار دانشگاه هنراسلامی تبریز
هاشمپور ، پریسا – استادیار دانشگاه هنر اسلامی تبریز
یوسف زمانی،مهرداد -استاد یار دانشگاه کردستان

اینو هم ببین !  ۲ پروژه متره برآورد کامل

تاریخ های مهم
آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات : ۹۳/۳/۳۰
اعلام نتیجه داوری چکیده مقالات : ۹۳/۴/۱۵
ثبت‌ نام در کنفرانس برای کسانیکه چکیده مقالاتشان پذیرفته شده است : ۹۳/۴/۱۶ الی ۹۳/۵/۳۰
ارسال مقالات کامل و تکمیل روند داوری و اصلاح مقالات : ۹۳/۵/۳۰

تاریخ های مهم
آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات : ۹۳/۳/۳۰
اعلام نتیجه داوری چکیده مقالات : ۹۳/۴/۱۵
ثبت‌ نام در کنفرانس برای کسانیکه چکیده مقالاتشان پذیرفته شده است : ۹۳/۴/۱۶ الی ۹۳/۵/۳۰
ارسال مقالات کامل و تکمیل روند داوری و اصلاح مقالات : ۹۳/۵/۳۰

محل برگزاری

کنفرانس روشهای پیشرفته طراحی و ساخت در معماری زمینه گرا در محل مجتمع فرهنگی تفریحی پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد .

شناسنامه برگزارکننده
عنوان : موسسه پژوهشگران مقاوم ساز ایران اسلامی
تعداد اعضای فعال :بیش از ۱۰۰۰ نفر عضو متخصص
حوزه فعالیت : عمران ، معماری ، شهرسازی
تعداد اختراعات ثبت شده : ۶ عنوان اختراع
تعداد سمینارها و دوره های تخصصی برگزار شده : ۲۵۰ دوره تخصصی و مصوب
تعداد جشنواره های برگزار شده : ۳ عنوان جشنواره ملی و بین المللی
تعداد کنفرانس های بین المللی برگزار شده : ۵ عنوان کنفرانس و کنگره جهانی
تعداد طرح های کاربردی ارائه شده : ۱۰ عنوان طرح پژوهشی
برگزاری و شرکت در نمایشگاههای تخصصی : ۷ نمایشگاه مطرح داخلی و خارجی
تعداد کتاب های منتشر شده : ۴ جلد کتاب در حوزه مهندسی عمران،مرمت،شهرسازی و معماری

برخی از افتخارات کسب شده توسط موسسه :
دعوت از موسسه برای ارائه تجربیات فعالیت های ۱۰ ساله در مقر اروپایی سازمان ملل متحد – ژنو سوییس- استراتژی کاهش خطر پذیری ریسک سازمان ملل متحد
تقدیر از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی کشور بجهت خدمات ارزنده در برگزاری کنگره جهانی علوم زمین
کسب عنوان طرح برتر کشور در جشنواره ثامن در حوزه مدیریت شهری از سوی شهرداری مشهد و سازمان مدیریت بحران کشور
کسب عنوان موسسه برتر کشور در حوزه مدیریت شهری از سوی وزارت کشور ۱۳۹۲
کسب عنوان موسسه برتر استان آذربایجان شرقی ۱۳۹۲
کسب عنوان موسسه برتر استان از سوی استانداری ۱۳۹۰
کسب لوح افتخار از سفارت ژاپن به دلیل همکاری نزدیک با سفارت ژاپن در برپایی هفته فرهنگی ژاپن در تبریز و چندین سمینار تخصصی مشترک
کسب لوح افتخار از سوی دولت سوییس به دلیل همکاری نزدیک با مرکز توسعه همکاری های بین المللی دولت سوئیس
کسب عنوان مهندسین مبتکر و مخترع استان آذربایجان شرقی از سوی سازمان مسکن و شهرسازی توسط اعضای موسسه
کسب عنوان برتر در جشنواره اصلاح الگوی مصرف – مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان
کسب عنوان برترین کنفرانس سال ۲۰۰۸ از سوی مجله تخصصی مهندسی زلزله اتحادیه اروپا در حوزه مهندسی عمران و شهرسازی

دبیرخانه همایش:
مدیر عامل و مدیر برنامه ریزی کنفرانس : سید آرش سهرابی
ایمیل : a.sohrabi@eetcc.ir
تلفن : ۰۴۱۱۳۳۲۹۶۸۰
دبیر کمیته راهبردی علمی کنفرانس : مرتضی ملکی
ایمیل : mmaleki@iust.ac.ir
تلفن همراه : ۰۹۱۸۸۱۴۰۳۴۵
دبیر اجرایی کنفرانس : صمد دهقان
ایمیل : s.dehghan@eetcc.ir
تلفن همراه : ۰۹۱۴۱۰۷۴۲۸۹
آدرس دبیرخانه اجرایی کنفرانس : تبریز ، کوی ولیعصر ، خیابان سعدی شمالی، خیابان جانفشان ، کوچه فروردین ۱ ، پلاک ۳
تلفکس : ۰۴۱۱۳۳۲۹۶۸۰
کد پستی: ۵۱۵۷۸۱۷۸۶۸

سایت مرتبط: http://conf.eetcc.ir

مشخصات

دانـــــلود

گزارش نسخه جدید گـزارش خرابی لینـک مشاهده QR
[star_rating themes="flat" id="3092"]
  • 1,221 بازدید

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

adsads